Wat geef jij jouw kind mee naar school?

3 november 2016

Wat geef jij jouw kind mee naar school?

 

Kijk, de tijd om zoiets klaar te maken, die hebben we natuurlijk niet zo s’ ochtends vroeg… Maar wat kunnen we dan wèl voor onze kinderen klaarmaken als tussendoortje (en natuurlijk ook net zo goed voor onszelf)?!

screenshot_20161103-140343

Zoals je kunt zien, is er zoveel mogelijk voor een gezond tussendoortje! Fruit, rauwkost, belegde rijstwafels, gedroogd fruit, een gekookt ei, noten, zaden, bessen. Probeer hierin lekker te variëren!

 

 

 

Fruit

Fruit, dat is toch wel het meest voorkomende tussendoortje. Is helemaal goed omdat het goede voedingsstoffen bevat. De goede fruitsoorten zijn oa. blauwe bessen, framboos, grapefruit of de granny smith appel. Maar elk fruitsoort is al beter dan bijv. voorverpakte (liga)koeken. Of pak eens voor de afwisseling gedroogd fruit, zoals gedroogde abrikozen/dadels.

Wat ook leuk is, doe het fruit eens op een prikker! Staat wel zo leuk en is dus minder saai voor je kind!

img_20161103_135705

 

Drinken

Water en (kruiden)thee hebben de voorkeur omdat hierin geen toevoegingen en suikers zitten. Wat ook nog wel eens helpt, is de thee in een vrolijke thermoskan mee te geven. Ik heb mijn zoon en dochter zelf 1 laten uitkiezen en ze vinden het hartstikke stoer om zelf in te schenken! (wel even warm water in doen i.p.v. gekookt haha)

Ik ben geen voorstander van koemelk, maar pure melk of karnemelk is nog altijd beter dan zuivelproducten met allerlei toevoegingen zoals suikers/kleurstoffen (bijv. optimel / milk&fruit).

 

Kleine Thermosfles 350 ml Vintage Ivy

 

Pure voeding

Kies het liefst pure, onbewerkte producten (dus geen pakjes). Of als je van bakken houdt, kijk eens op de site voor lekkere recepten met bijv. havermout/speltmeel. Zo kun je bijv. zelf heerlijke aardbeienmuffins maken om je kind mee naar school te geven. Het is echt niet moeilijk om te maken, net als een bananenbrood of zelfgemaakte muesli! Of geef eens een gekookt eitje/omelet mee, dit vinden ze vaak erg lekker!

 

 

 

Rauwkost

Combineer het 10-uurtje of de lunch met rauwkost, zoals paprika, cherry tomaatjes, wortel of komkommer. Zo krijgen ze groenten binnen die goede voedingswaarden bevatten

 

 

Noten

Ook ongebrande en ongezouten noten zijn erg gezond! Hierin zitten behalve vitaminen en mineralen ook erg veel eiwitten & goede vetten.

Wat geef jij jouw kind mee naar school

 

Ga er lekker mee experimenteren en je zult zien dat het heel makkelijk te bereiden is, en dus ook weinig tijd kost, en dat je kind er ook blij mee is 😉 Succes!

 

Liefs,

Lot

Professioneel gewichtsconsulent en leefstijlcoach

 

Charlotte Hageman begeleidt, adviseert en motiveert bij het maken van de juiste keuzes als het om voeding, leefstijl en gezondheid gaat.

 

Wil ook jij graag afvallen, een gezondere leefstijl en kun je een stok achter de deur goed gebruiken?

 

Neem dan contact met ons op 

Telefoon : 06 – 24388183
E-mail : info@afvallenmetlot.nl 

Agro Business park 22

6708 PW Wageningen

 

 

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang de laatste tips en gezonde recepten