Snel yoghurt ontbijt

17 januari 2017

Snel yoghurt ontbijt

Ik krijg heel vaak de vraag “wat eet jij dan als ontbijt?” Zoals jullie inmiddels wel weten, houd ik van simpele, gezond gerechten. Dus maak ik s ‘ ochtends als snel ontbijt vaak een kommetje yoghurt met allerlei lekkere & gezonde dingen erin. Denk aan noten, zaden, fruit, havermout etc. Hierbij een voorbeeldje van wat je klaar kunt maken als ontbijtje 😉

 

 

Nodig

  • Geitenyoghurt
  • Kwark (hoog eiwitgehalte)
  • Havermout aangemaakt met warme geiten, of plantaardige melk

 

Wat kun je erin doen

  • Rauwe, ongebrande ongezouten noten : amandelen, cashewnoten, pecannoten, hazelnoten, walnoten, pistachenoten 
  • Zaden en bessen : moerbeien, gojibessen, chiazaad, hennepzaad, cacaonibs, acai bessen
  • Fruit : blauwe bessen, framboosjes, bramen, kiwi, stukjes watermeloen

 

Ongebrande, ongezouten noten zijn de beste keus omdat deze niet verhit/verwarmd zijn. Mocht je een keer in een weekend bijvoorbeeld zin hebben in muesli, maak deze dan zelf! Benieuwd naar een lekker en makkelijk recept? Klik hier 

 

Als je boodschappen gaat doen, sla je lekker wat van deze zaden, noten en fruitsoorten in zodat je niet mis kunt grijpen.

Als je de yoghurt eet, voeg dan wat gebroken lijnzaad hieraan toe of een volle schep havermout. Op die manier maak je je maaltijd vezelrijk, wat maakt dat je lekker vol zit (verzadigd). 

Probeer lekker te variëren met deze ingrediënten zodat je ze minder snel zat wordt en ook je lichaam krijgt op deze manier veel verschillende voedingsstoffen binnen! 

 

Liefs,

Lot

 

Charlotte Hageman begeleidt, adviseert en motiveert bij het maken van de juiste keuzes als het om voeding, leefstijl en gezondheid gaat.

 

Wil ook jij graag afvallen, een gezondere leefstijl en kun je een stok achter de deur goed gebruiken?

 

Neem dan contact met ons op 

Telefoon : 06 – 24388183
E-mail : info@afvallenmetlot.nl 

Agro Business park 22

6708 PW Wageningen

 

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang de laatste tips en gezonde recepten